hidup dan mati


pd 20december2012, perginye seorg lelaki yg disayangi oleh cucu melekai, iaitu ALLAHYARHAM ATUK UTIH akibat sakit buah pinggang dan ulser kate doktor parpu hospital pilah.sbnarnye,aku tataw la doktor tuh betul ke tidak.cm ta btul je.org sihat ta bpnykit,ttbe kau lak kate ade pnykit.kut hado pnyakit,pun dlu la kami sume tahu setan.tp klau da ajal,sampai juga mnjmputnye.

yg aku tekilan sbb aku ta dpt melawat dy ari kamis coz mak nk rush.ta spt na tnggu aku :( . sedih betul la. so jumaat mlm sabtu,me and my famly da balik kg. aku pun ta dpt dduk johor. kene balik srmbn. ttibe kt kg, fmly blah sane call said that atuk da mninggal. inalilahiwainahirojiun.

sgt sedih at moment.sbb khilangan org yg kite sllu tgk. raye same2. bg dt raye. sgt baik orgnye. sllu rempit dr pilah coz na dtg raye kat melekai. me will miss atuk. td suasana sgt2 pilu. uwan da menagis2 smpai tdduk..
me dont want to see that.sbb nnti aku nages.tp actually mmg aku nages pun. time kapankan jenazah,ahli tdekat cium arwah for the last time.lps ni ta dpt lg tgok muke arwah kan. mcm ta percaye sbnrnye.. mcm atuk ade lg...

ni satu lg cito nak ckp. punyo la ta percayo.. aku, my mom, makwe, sera, makngah, atih, makkocek blh tibai baju kurung uwan.unbelieveable btul la. da la uwan kecik, yg lain sume bosa2 belako terutamenye aku blh muat baju uwan.haishh. rezeki la. takan na biadap sgt pkai suar jeans kan g tmpt org meninggal

okay lastly, aku nk mnx readers tlg sedekahkan AL-FATIHAH kpde atuk. semoge rohnye di tempatkan dgn org2 yg beriman,iaitu di syurga mohon nye.

"Malaikat maut memerhati wajah setiap manusia di muka bumi ini 70 kali sehari" by ustaz AZHAR IDRUS

jike itu sudah ajal,maka relakan die pergi berjumpa ALLAH
AL-FATIHAH