tengs to NIGELLA




this tyme aku na tengs alot ah kat chef ni coz sebab dy lah aku da pndai masak PUDING ROTI..yes2.aku da try   ikot mcm dy bt dlm AFC CHANEL..na ckp jadi..emm tah la ekk.tp y penting sedap la wlpn agak hagus..tapi y aku taleh blah time na carek bahan2 na masak bnde ni lah..so aku mngewdik at mak aku for buy all this things dkt JUSCO S2..situ jelah kot aku rase bnyak choice for their cream n milk..na kasi sedap kene pastikan bekualiti!!kalau korg na try buleh lah buat.aku post kan skli ramuan nye.sile lah mencube


  1. roti <-- ta kesah lah roti ape
  2. susu <-- kalau boleh dutch lady full cream
  3. telur <-- 2bijik
  4. cream <-- sugest full cream
  5. gula <--agak2 jgn kne kncing manis lah


steps:

  • pnaskan pan n letak gule.pastikan gule cair n btukar warne.
  • slowly tuangkan susu td.ikot brpe byk ml susu  itu buleh tengelamkan roti korg dalam bekas nnti
  • letak creamer ikot pekat mane korg nak
  • pecahkan telur dan masokkan.
  • kacau gune pemukul telur so that korg nye mixture become smooth
  • padam api n rendamkan roti td di dlam bekas loyang..
  • kalau na kasi cantek letak lah perhiasan sikit kat ats 2.
  • na lg sedap mkn dgn creamer o ice-cream..


so now korg buleh lah try..selamat berjaya!



walaupun ta berjaye.tp jnji kwn aku ckp sedap.tengs kpade anes,naurah n farahin